Better Energy
Energiselskabet Better Energy (BE) udvikler, bygger og drifter solcelleparker, udbyder strøm til det offentlige net og laver PPA’er (Power Purchase Agreements). COMM2IG blev IT-leverandør for BE i 2019. BE er skaleret med mere end 400 medarbejdere og 8 kontorlokationer i nordeuropæiske markeder på de efterfølgende 4 år. COMM2IG leverer alt fra computere, skærme, tilbehør, mobiltelefoner, servere, møderumsløsninger og sågar møbler til medarbejdernes hjemmekontor.
BE er funderet på en ideologi om at gøre en forskel. De vil være med til at skubbe omstillingen fra fossil, til vedvarende, grøn energi. Noget der i den grad er stigende efterspørgsel på. Martin Kragh Lauritsen, Director of IT hos BE, beskriver efterspørgslen således:
”Det kan næsten kun gå for langsomt med at skalere produktionen af vedvarende energi op. Det jo er både på godt og på ondt, i den forstand, at ulykkelige begivenheder i verden fører til større behov og større vilje til at finde alternative energikilder.”
Udfordringen ved skaleringen
Da Martin Kragh Lauritsen startede i BE i 2019, var virksomheden ca. 50 mand, fordelt på 2 lokationer. Men de var allerede dengang klar over, at de ville komme til at vækste mere end normalt de kommende år.
Den forventede skalering krævede ifølge Martin en IT-leverandør, som man kunne stole på og regne med — og vigtigst af alt en, der kunne følge med tempoet, og som man ikke skulle bruge tid på at kontrollere eller kigge efter i sømmene.
”Når væksten er så markant, skal vi onboarde mange medarbejdere og etablere mange nye kontorlokationer på rekordtid. Vi skal have tilsvarede meget udstyr klar til at tage i brug. Så jeg skal helst ikke bruge unødigt meget tid på dialoger og diskussion omkring hvilket udstyr, der skal hvorhen, hvordan, hvonår, hvorfor og hvorfor ikke. Jeg er helt tryg ved, at vores bestillinger bliver ekspederet som forventet.” fortæller Martin Kragh Lauritsen.
Samarbejdet og valget af it-leverandør
Martin har stor erfaring som ansvarlig for IT. Det han vægtede højt, da han skulle finde en IT-leverandør, var bl.a. at der ikke er for mange begrænsninger fra leverandørens side, samt ikke at have flere forskellige kontaktpersoner i samme firma.
”Jeg oplever, at COMM2IG er parate til at finde veje og løsninger uden restriktioner. Mit indtryk er, at COMM2IG er ret fleksible” fortæller Martin Kragh Lauritsen.
Single Point of Contact – mere tillidsfuldt samarbejde
Noget af det Martin sætter stor pris på ved COMM2IG, er bl.a. at han i udgangspunktet har én fast kontakt hos COMM2IG. Det giver ham ro, fordi de kan opbygge et godt bekendtskab og dermed er samarbejdet og tilliden mellem dem større, end hvis han snakkede med nye eller forskellige ansatte, hver gang han skulle have kontakt til COMM2IG. Dette, kombineret med at kunne trække på de mange COMM2IG-folk med forskellige faglige kompetencer, har været det perfekte match for BE og Martin Kragh Lauritsen.
SKRÆDDERSYET SHOP
COMM2IG har i samarbejde med Better Energy skræddersyet en shop, der passer til virksomhedens behov og ønsker. De har en relativt klassisk shop til IT-teamet og en skræddersyet shop til medarbejderne.
Den shop, som er etableret til medarbejderne, omfatter bl.a. it-udstyr, der er udvalgt og godkendt af IT-afdelingen. Her kan medarbejderne bestille IT-udstyr såsom skærm, mus, tastatur, headset, telefon, webcam og meget mere til deres hjemmekontor.
Alt i en mobilløsning
Det er også på denne shop nye medarbejdere får adgang, når de starter hos Better Energy. Herfra får medarbejderen adgang til at bestille en arbejdstelefon ud fra det udvalgte sortiment. Telefonen leveres med cover, panserglas, samt forsikring — og er på forhånd deployet efter nogle forudbestemte indstillinger, apps og politikker mv.
Møbler fra en IT-leverandør?
Better Energy havde behov for, at deres ansatte også kunne bestille møbler til hjemmekontoret via én og samme COMM2IG-shop.
Selvom COMM2IG ikke forhandler møbler normalt, er det med god vilje og gode kontakter alligevel kommet op at stå.
LOKATION I HELSINKI
Helsinki er en af de nyere lokationer Better Energy har etableret med COMM2IG som IT-leverandør.
Begrænset mandskab i Finland
Da der skulle leveres skærme og møderumsløsninger til lokationen i Helsinki, var den store udfordring logistikken. Der var ingen på lokationen, men der skulle koordineres leverance indenfor en snæver tidsperiode, hvor det var essentielt at hele seancen løb som perler på en snor. Med én COMM2IG-ansat, én fra BE og en lokal, lykkedes det at levere og montere it-udstyr til en hel lokation indenfor den givne tidsramme. Om episoden fortæller Martin Kragh Lauritsen:
“Etableringen af vores første lokation i Finland viser samarbejdets agilitet og fleksibilitet: At vi har mulighed for at lave specielle tilpasninger til en leverance, et andet sted i et andet land, hvor det hele skulle ske indenfor få dage i et begrænset tidsrum.”
SERVERE TIL SOLCELLEPARKER
COMM2IG leverer servere til alle Better Energys solcelleparker.
Krav til country of origin
I forbindelse med indkøb og levering af servere til solcelleparkerne, stiller Better Energy nogle specifikke krav til, hvor serverene bliver samlet. Et krav der kan være omstændigt.
COMM2IGs tætte samarbejde med serverproducenterne, er med til at gøre det muligt at efterleve kravet, sådan at serverene bliver samlet efter Better Energys ønsker.
MØDERUMSLØSNINGER
Med mange lokationer og ansatte, følger mange mødelokaler med AV-udstyr. COMM2IG har stået for levering af alt AV-udstyr til Better Energy. Heriblandt skærme, møderums bookingskærme, video- og soundbarer.
Ekstraordinære møderumsløsninger
Better Energy har generelt ambitioner om anderledes og relativt nytænkende kontorlandskaber og møderumsløsninger. Et eksempel er et ønske om et møderum, der i den grad er udover det sædvanlige. Martin Kragh Lauritsen fortæller følgende:
“Vi overvejer et stort og forkromet set-up i et af lokalerne i hovedkvarteret i København. Det kunne godt blive mere avanceret end bare et videokamera og noget lyd, mere som et studie-setup”
COMM2IGS AV HOLD
Martin Kragh Lauritsen og Better Energy, har haft meget samarbejde med især COMM2IGs AV hold ifm. møderumsløsninger — normale som ekstraordinære. På spørgsmål om, hvorvidt COMM2IGs AV hold kan følge med på hans ambitioner og ønsker for AV-løsninger, svarer han:
“Historikken peger på at vi kan komme i mål med mange forskellige løsninger. Så det har jeg helt ro i maven omkring”
Udarbejdet i samarbejde med
Bliv kontaktet og hør mere om dine muligheder med COMM2IG
I COMM2IGs vilkår og betingelser for opbevaring og deling af persondata, gør vi opmærksom på, at COMM2IG forholder sig retten til at dele data med udvalgte samarbejdspartnere i forbindelse med det pågældende arrangement. Dine data, såfremt disse forbliver på en inaktiv liste, bliver derved opbevaret i vores database i op til et år inklusiv det løbende kvartal, hvorefter disse data bortskaffes.